Rehabilitace a rekonvalescence

Program je zaměřen na odstraňování disbalancí pohybového aparátu, vznikající v důsledku jednostranného zatížení při práci či sportu, odstranění bolestí zad a krční páteře v důsledku nesprávného držení těla.

Dále zahrnuje rekonvalescenci po úrazech a navazuje na rehabilitační poúrazový plán. Program rehabilitace a rekonvalescence probíhá za spolupráce fyzioterapeutky Mgr. Kateřiny Húskové. V programu jsou zahrnuty konzultace vztahující se k jídelníčku, doplňkům výživy, tréninkovému plánu, zásadám životního stylu a správné regenerace.


References: 

Jan Brunclík

Dne 10. března 2009 po pádu na lyžích v Alpách (mimo sjezdovku) jsem si svou vinou přivodil nepříjemné zranění. A to vymknutou kyčel, natržený stehenní sval a přetržený přední křížový vaz v koleni.

Po podstoupení operace a základní rehabilitace jsem nastoupil v srpnu 2009 opět do pracovního procesu. Krom nového kolene jsem si z nemocnice odnášel i trombózu (pooperační sraženina krve kdesi v těle). V září 2009 při prvním kontaktu s Davidem jsem tedy bral Warfarin (lék na ředění krve), měl dost ochablou levou nohu a zejména čtyřhlavý sval stehenní byl sotva znatelný.

Tehdy jsem ještě nebyl s to cvičit ve fitku a David mě odeslal k fyzioterapeutce K. Húskové na diagnostiku a prvotní rozcvičení. Po čtyřech návštěvách jsem si odnášel výstupní zprávu, že mohu začít cvičit ve fitku a kterým partiím a sportům se mohu postupem času začít věnovat.

Na základě zprávy mi David sestavil tréninkový plán, jenž vycházel z mých časových možností. Což bylo 2 x týdně cvičení pod jeho dohledem ve fitku a o víkendu jsem mohl lehce zkoušet sám sportovat. Opatrné postupné cvičení mi moc pomáhalo a tak jsem pomalu mohl plavat, jezdit na kole, začít běhat, jezdit na běžkách, sjezdovkách a v lednu 2010 jsem už zkoušel i v Austrálii surfovat. Po návratu jsem v cvičení pokračoval a v dubnu 2010 jsem byl hrát prvně i fotbal. Nyní je červen 2010. Od Davida kvůli pracovním povinnostem odcházím, ale mám sestaven tréninkový plán a v cvičení musím dále pokračovat.

Pevně věřím,že se naše cesty časem zase sejdou.

Chtěl bych Davidovi poděkovat, že mi pomohl zase vrátit vítr do plachet. Bylo to cvičení jak čert!

 

Petr Zeman

V létě roku 2007 jsem si při fotbalovém utkání pohmoždil záda (cítil jsem skřípnutí a pronikavá bolest mi začala vystřelovat z beder). Týden jsem se nemohl vůbec pohnout, až po 5ti měsících neustálých bolestí mi doktor řekl, abych vyhledal odborníka a zpevnil zádové svalstvo. Moje sestra tou dobou navštěvovala osobního trenéra na Vinohradech, dala mi doporučení a dohodla první hodinu. Na vstupní diagnostice mi David doporučil komplexní prohlídku u fyzioterapeutky Kateřiny.

Po absolvování prohlídky mi David sestavil tréninkový plán, který jsme procvičovali dvakrát týdně. Během 3 měsíců bylo cítit výrazné zlepšení a podle toho se upravoval tréninkový plán. Dnes již naplno sportuji a stále chodím 3 krát týdne do fitness a snažím se nabrat pár kilo svalové hmoty.

 

František M.

S Davidem jsem se poznal v červenci 2014, kdy moje váha začala ukazovat trojciferné číslo, a mě začalo být jasné, že s tím musím nutně něco dělat. Nadváha nesvědčí nikomu, ale pro mě je vyloženě destruktivní. Po narození mi byla diagnostikována dysplazie kyčelního kloubu a celoživotní léčba dospěla ke kompletní výměně kyčelního kloubu včetně kloubní jamky a částečné modelace pánve. Nadváha je nepřiměřená zátěž, která stav jenom zhoršuje. Davida jsem si vybral hlavně proto, že jsem na jeho webových stránkách zjistil, že se věnuje i rehabilitaci a rekonvalescenci. Myslel jsem si, že s ním zkonzultuji svůj stav a případně se rozhodnu, co budu dělat dál. Neočekával jsem nic zásadního, počítal jsem s doporučením změny stravy, a doufal jsem, že by mi mohl poradit nějakou fyzickou aktivitu, kterou bych zvládal a mohl doplnit „dietu“ tak, aby redukce hmotnosti byla co nejefektivnější. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy žádný sport, cvičení, posilování nedělal, bylo mi jasné, že bez pomoci odborníka nebudu schopen v podstatě žádný pohyb dělat správně.

David mi hned na začátku nabídl, že mi sestaví jídelníček a tréninkový plán, který se bude skládat ze strečinku, rehabilitace a posilování. Přiznám se, že jsem si neuměl představit větší absurditu než sebe v posilovně, ale David ve mně už od začátku vzbuzoval důvěru a pocit, že ví, co se mnou. Začali jsme spolu cvičit pravidelně dvakrát týdně, téměř okamžitě jsem se začal stravovat podle jeho jídelníčku, a co je možná nejdůležitější – začali jsme se navzájem poznávat a sehrávat. Během cca 10 měsíců jsem shodil 28 kg, v podstatě jsem se dostal na optimální váhu. „Davidův jídelníček“ není žádná drastická dieta, ale běžný režim stravování a není problém ho přijmout a dodržovat. Tělo samo pozná, že vlastně takhle je to správně a dá to najevo.

Redukce váhy paradoxně není to nejdůležitější, za co Davidovi vděčím. Je to převážně to, co mi při každém tréninku dává a co mě učí. Strečink je relax, posilování mě příjemně unaví a při rehabilitaci mě učí základní pohyby, jako např. držení těla, rovnováhu, chůzi, ale i dýchání. Pohyby, které člověk většinou dělá automaticky, já mám prostě jinak a téměř vše je pro mě nové. Nechápu, kde bere nápady, jak na mě, a nechápu, kde bere sílu se mi tak věnovat, protože nevěřím, že toto je nějaký běžný standard. Individuálním přístupem si dokázal získat mojí důvěru, a já už dnes nemám problém s ním řešit své slabosti a nedostatky. Postupně se mu daří odbourávat zažité bloky a stereotypy nejen fyzické, ale i psychické.  I když nejsem „kůň, který bude Davidovi vyhrávat medaile“, tak spolu vyhráváme v podstatě při každém tréninku, neboť každý trénink mě ubezpečuje v tom, že jdu konečně správnou cestou.

S Davidem počítám i do budoucna. Mám před sebou hodně práce, ale i náročnější překážky, které budu muset překonávat. Na Davida je spolehnutí a kromě odborné podpory mi dodává i klid, jistotu, a sebevědomí, proto budu jedině rád, když mi bude pomáhat dál.

Comments are closed.